27 augusti, 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Liisa

Fem saker som finns på min ATT-GÖRA-IDAG-LISTA:
Imorgon ska jag:

1. Ta mig upp i tid till jobbet (ska hämta sonen vid bussen vid halv tolv nu i kväll...)
2. Träffa några patienter och förhoppningsvis bli lite klokare hur vi ska kunna hjälpa dem.
3. Äta pannkakor som min man alltid fixar på torsdagar
4. Hjälpa ovannämnda son att packa - han håller på att flytta hemifrån...
5. Förhoppningsvis sticka några varv på tröjan som är på gång.


Vad gjorde du för 10 år sedan?

Jobbade på och försökte få vardagen att fungera med barn på 8 och 10 år som hade fotbollsmatcher JÄMT!! Stickade väldigt lite just då.
- också var familjen till England på semester för att fira min 40 årsdag...


Ställen jag bott på?

  1. Malmastensväg i Uppsala
  2. Virsbo i Västmanland
  3. Ramnäs i Västmanland
  4. Rackarbergsgatan i Uppsala
  5. Koppom i Värmland
  6. Svedbovägen i Brunna (Vänge) Uppland
  7. Studentkorridor på Studentvägen i Uppsala
  8. Inneboende hos Tant i Eriksberg i Uppsala
  9. Strömstad några sommarmånader (påpekade Maggan som var med...)
  10. Loka Brunn Värmland
  11. Halvkollektiv Hagbard Uppsala
  12. Västervik en sommar
  13. Marmorvägen i Eriksberg Uppsala
  14. Skuttunge Uppland (var jag trött på att flytta då???)

Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär?
- hm det är väldigt mycket pengar....

  1. Fundera vad jag skulle göra av pengarna- och sen jobba mindre.
  2. Köpa lägenheter till sönerna som behöver nånstans att bo.
  3. Leja någon att bygga det där uthuset och verandan vi skulle behöva.
  4. Anställa en trädgårdsmästare.
  5. Starta ett centrum för smärtbehandling i vackra lokaler.

Regler: Svara på alla frågor.Välj ut 6 personer och utmana dem i deras bloggar! Meddela personen du blev utmanad av när du genomfört. Lycka till!

Ulltopia, Husoyrueca (på spanska det blir ju spännande) Yllet och varför inte Eva i Halmstad

- det får räcka... Hoppas att ni tycker att det kan vara intressant.


1 kommentar:

ylva sa...

Halvkollektiv Det lät lite spännande . det får du berätta om en dag