30 april, 2008

Rapport

Jag har inte skött mig på sista tiden: Det har varit alldeles för mycket andra saker i görningen så att rapporterna om vad som försigår har kommit på efterkälken.
  • Jag har sorterat min leverans av ull från Alunda i små högar - och funderat på hur jag smartast ska tvätta den....
  • Jag har även blivit lovad en ny leverans inom en snar framtid. Vinterull - ovanligt kort enligt uppfödaren...Beror det på den varma vintern spekulerade vi om.
  • MEN framför allt har jag beställt en kardmaskin från Solvang's Village Spinning & Weaving Shop. Denna mycket trevliga firma är baserad i Kalifornien och har varit kvicka, samarbetsvilliga och trevliga att ha och göra med. Nu är alltså min Strauch Petite på väg från Los Angeles.Vi får väl se när den når Sverige....(Detta är en present från min syster med familj, min mor och mina svärföräldrar. Dom vet hur man ska göra mig glad!)

Mer rapport följer....

Sorry I have forgotten to write in English the last month! This is a rapport that some wool have landed on my doorstep. I wonder how I shall rinse it the easiest way? And I have ordered a drumcarder from California..a birthday present.

2 kommentarer:

Tina sa...

Grattis!! Hoppas du blir nöjd med den. Jag kommer som du förstår gärna och klappar lite på den :)

Knit-Marie sa...

Jag är extremt intresserad av hur du kommer att tvätta ullen. Jag får väl ta mig an min säck otvättad ull endera dan men har ingen aning om hur man gör på bästa och enklaste sätt.
Jag ser att du har en hel del ull redan, men du vet ju att jag gärna delar med mig.