19 april, 2008

K

KLART: Tänk att det kan vara så svårt att göra klart saker...
Jag har en ganska lång startsträcka - det ska funderas över garn och modell och letas mönster och funderas. Sen vidtar den produktiva delen- med nya friska tag kastar jag mig över uppgiften! Ibland dröjer det inte länge innan tveksamheten sprider sig - det här blev inte bra!
Hur många objekt som har gått från entusiasm till upprepning vet jag inte - men många är det.

Hur som helst ibland når jag, i alla fall nästan, fram - det fattas en bit av en ärm, ett par knappar eller dylikt - för att inte tala om att jag kanske skulle sy ihop det också!
Då kan det bli liggande i månader. Det konstiga är att ju längre tid jag har lagt ner på projektet desto svårare verkar det vara att slutföra.
se bara på detta:


Jag har hållit på i EVIGHETER trots att jag skulle behöva den i morgon.

-men ju mindre det är desto lättar blir det klart - även om den innehåller små krångliga element som pärlor...


-ja ja, mitt tålamod har i alla fall ökat med åren så tillslut ska väl även mina (just nu tre) liggande halvfärdiga tröjor bli klara....

1 kommentar:

Anonym sa...

Men åh vicka supersnygga muddar. Hoppas vi snart får se dig i projektet som ligger i skamvrån i soffan också ;-)