19 mars, 2008

G

G som i GARN.
- jag kan inte låta bli - det är nått så fantastisk vad man kan åstakomma med en lång tråd av ihoptvinnad fiber!! -och det finns så många sorter och former och färger...
Just nu är mina egen spunna de största favoriterna. Det är en förunderligt märkvärdig känsla att kunna göra garn själv - och nu börjar det också nästan bli som jag vill ha det...
Här kommer i alla fall en liten kavalkad av favoritgarn:




Längst ner mitt just nu "fovo-sock- garn" -Onlines Supersocke Fancy color 939
Den får mig att tänka på skogssjöar - även om det inte syns så bra på bilden...

This is the new ABC blogging about Yarn ("garn" in Swedish) - most of it is my homespun, except the last, which is my, for the moment, favorit sock yarn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

oijjbUnderbart Åsa ! å "G" som i Glad Påsk!!


/Ylva

Tina sa...

Mmm, garn.... och handspunnet garn rules!!

G som i grattis i förskott? ;)

Anonym sa...

Ahhh så härligt att se alla de fina härvorna på en gång och så roligt att du fått in det rätta knycket ;-)

Ditt favvosockgarn ser intressant ut må jag säga.

God och glad påsk tillönskas dig och de dina av Mia