11 augusti, 2007

På stickorna just nu

Det här är mitt pågående projekt- det inte är lätt att förstå vad det ska bli- trots att han maken sa att det var prydligare än vanligt (det säger kanske mer om hur det brukar vara..)
Hur som helst är det en sån här - om än i en modifierad form. (kortare liv och utan bandgarn) Inte vet jag om jag har blivit alldeles tokig - men hur jag än försökte kunde jag inte få vänster framstycke att vara ett vänsterframstycke - utan jag fick repa upp och spegelvända alltihop.
Mönstret är i alla fall väldigt roligt: Man stickar från sidsömmen och har tillslut ett stycke med både framtycket och halva ärmen. Det låter ju inte klokt egentligen- men fortsättning följer.....

4 kommentarer:

Marika sa...

Välkommen i klubben!

Anonym sa...

Ojoj, inte illa Åsa! Så långt som till blogg har jag inte kommit än... Men till Gotlands ullspinneri med fantastiska maskiner och till Huskroken i Ronehamn kom jag förra veckan. Vi ses!

Sussry sa...

Kul med en ny blogg. Ser ut som du gör roliga saker. Lovar komma tillbaka snart och läsa mera.

Åsa i Skuttunge sa...

Tackar allra mjukast för varma ord och välkomna tillbaka!