11 juli, 2010

Semester första veckan



Det var inte så varmt i början av veckan så det blev mycket skrapande på fönster- och dörrfoder som vi tänker måla nu i sommar
.


sen kom värmen och en hel del tid gick åt till vattning.... och så fortsatte jag på del två i bokserien....



Det har inte blivit så mycket stickande...men jag hittade detta gamla UFO långt ner i en korg. Inköpt på Emmaus för mer än 10 år sen. Stickad i ett vackert Wåhlstedtsgarn men helt fel i modellen för mig. Upprepad och sedan omstickad kropp (med klippmaska för koft-fixning) och raglan ihoptagning men sen tog det slut - både garnet och hur jag skulle göra för att få ihop det...
Nu 10 år senare; med ett upphittat nystan och med en ökad kunskap ska ni nog se att jag får ihop den!
Det får bli sommarens projekt! - Väl valt i hettan eller hur!! :-D

1 kommentar:

ylva sa...

"Härligt" med fönstermålning och en varm gosig tröja i knät, vad kan man mer begära ????

Hur som helst , visst är det roligt att gräva långt ned i korgen på semestern man vet aldrig vart det slutar.....