02 mars, 2010

OS vävning

Som ni kanske minns har jag köpt en ramvävstol:.... så jag provade att OS-väva lite.
Det var inget bra att väva till en 5 mil på skidor.



När det började bli spännande smalnade väven av betänkligt...
- men till slut bestämde jag att den var färdig: urklippning



- och den var riktigt snygg på nära håll...



- men på avstånd avslöjades mina nybörjartakter; det är inte perspektivet som gör att den smalnar av uppåt =)



Vad lär man sig av detta?
  1. Att inte ha en varp som är så ojämnt spunnen så att den inte tar sig genom hålen i skeden...
  2. Att jag måste hålla koll på bredden, ofta.
  3. Att jag bör öva mer.
  4. och inte se på skidåkning på TV samtidigt!

5 kommentarer:

Karin sa...

Tillägg till listan: Att inte titta på alster på avstånd? :) Snyggast i närbild, och det är det ju inte allt som är. Skoj att du väver. Tjingeling från studiehålan

Åsa i Skuttunge sa...

Tack Karin!

Tina sa...

Och förhoppningsvis:
5. Att det är görkul att väva? :)

Tycker det ser fint ut, jag har också vågiga kanter och varierande bredd, men det är bra ändå! Öva, öva, det är som du säger.

The Willow Fairy sa...

Alla är vi barn i början. Ett litet tips för bättre kanter är att dubbla de yttersta 2-4 trådarna. Annars tycker jag du ska vara stolt över ditt alster.

Åsa i Skuttunge sa...

Det där med dubbla trådar kanske jag ska prova...tack för rådet!