01 januari, 2010

2009 - Vad hände?


Här kommer en sammanfattning av året 2009:

  • Årets spinning – det kabeltvinnade "Skog" garnet. Det blev precis som jag ville ha det!
  • Årets fiberhändelse - att allt tesande med pälsullen från Gotland, på en massa spinn- och kardningsträffar, äntligen blev en garnhärva! - nu är det bara att nysta och börja sticka...en "Fidetröja".
  • Årets spinnhändelse – den trevliga utmaningen som Svea spinnargille (tack Åsa och Tina!) har haft på nätet under året. Måna trevliga utmaningar att bita i.
  • Årets stickhändelse - att jag började tvåändssticka igen efter 5 år....tack Dödergök! Även om jag fortfarande inte tror att det blir min grej.. det går lite för långsamt för min smak.
  • Årets stickning - Jag vet inte vad jag gjort hela året - det blev väldigt lite koftor= ingen, det blev presenter; som nästan aldrig blev klara. Jag har fortfarande inga varma vantar! - men jag har gjort ett antal tehuvor varav julvarianten blev bäst! Det får bli årets stickning!
  • Årets garnhändelse - att jag ibland lyckades (hitta och) använda det garn jag har i mitt lager.
  • Årets virkning- Amigurumi och min pingvin!
  • Årets vävhändelse - ny kategori. - min lilla vävstol kom hem och ska invigas i helgen! Förhoppningsvis blir lagret lite mindre av det också.
  • Årets bok - ullboken förståss.

Vad önskar jag då för nästa år?
- att jag kan ta mig tid att lära mig hur vävstolen fungerar så att jag kan använda den när andan faller på.
- att jag ska fortsätta att inte sticka klart saker mitt i natten! Jag har lyckats ganska bra med det hittills.
- att det blir ett år med mycket kreativitet och utmaningar och att jag ska sticka en kofta som jag behöver...

Inga kommentarer: