25 oktober, 2009

Helgutflykter

Först gjorde E-K och jag en liten födelsedagsutflykt till IOGT-lokalen i Vattholma.
spännande. Man kunde fylla en hel plastkasse med garn för 150 kr..mest acryl förståss...och det gjorde tanterna kan jag tala om. (i det här fallet räknar jga mig inte som tant..)
Själv hittade jag mellanraggi i en fin färg och ett anant raggsocksgarn i en tillräckligt murrig färg för barnens behov. Det hamnade i min korg. Glada och nöjda återvände vi hem.



Sen gav sig maken och jag iväg på helgutflykt till Gysinge bruk. Det var grått och duggregn - men trevligt i alla fall. Skönt att komma iväg. Vi fikade på ett mysigt fik nära Brukshandeln, rekommenderas! Gysinge hantverk var också värt ett besök- väldigt hög kvalité på varorna måste jag säga.
Maten åt vi senare på kvällen på Gysinge värdshus. Den var välsmakande..men dyr och servicen hade en del övrigt att önska. Jag säger inte mer...
Sängen var mjuk och skön och frukosten var god - om än något livlig med 6 stycken 2-5 åringar som precis hade ätit frukost och fick tillbaka sin energi...



Här är i alla fall den sen flera hundra år övergivna Masugnen ( det massiva blocket till höger på bilden...)
Det blev lite stickat i bilen också...

2 kommentarer:

ylva sa...

Vad trevligt det låter även om vissa saker inte verkade vara på topp.....Fina miljöer är det iaf.

görel sa...

Vad synd att servicen inte var bra, det förväntar man sig ju om man betalar bra! Jag hoppas att ni lät dem veta det!

För övrigt låter det som en härlig helg.