10 augusti, 2009

Fäbodstick: bilderna



-iväg åkte vi inpackade i Marikas bil. Rast på Hofors camping med Görels fantastiska bröd!



Väl framme på Fäboden stickade vi........vilade ibland....och stickade mer, i sol och i regn, till vardag och fest!



Dödergök var tålmodig och klok och vi förstod snart allihop att vi kunde tvåändssticka.



med lite övning och några års träning kan man åstadkomma underverk!



- men detta lyckades några ihärdiga få ihop på en helg! - vi måste haft en bra fröken!!



Skuggmuddar med Vivekas garn och Görels händer.



Stämningsbilder.....


Tack Ulrika!!

7 kommentarer:

Asplund sa...

Nu har jag missat något förstår jag. Det ser ut att ha varit lyckat!

ylva sa...

Vad fina bilder! Och flitiga var ni också !

Ulrika sa...

Tack själv!! Det var sååå roligt att träffa dig!

Dödergök sa...

Hej!
Om fröken var bra kan hon bara säga att eleverna var ännu bättre och roligare.
Tack så mycket för alla roliga samtal under helgen, du gjorde mig absolut på bättre humör! :)

Liisa sa...

Vad är väl en bal på slottet... *suck*

antfarm sa...

Jag får tacka för trevligt sällskap av min fina namne.

Var det den jättestora svampen du plockade? Jag såg en hel del svampar jag med men tänkte inte på att de kunde torkas...

Ha det gott!

Pia sa...

En sån linslus jag är, är ju med på var och varannan av dina bilder. Men den sista är väl inte jag i alla fall? :)